Pages

emmm

Bismilahirrahmanirrahim...
Lama da x meng"update" blog ni...rasa da banyak da sawangnya...entahla...seringkali malas menyelubungi diri menyebabkan aku hanya mampu tuk memandang sepi blog ni...
skang da bulan okt 2010..rasa sekejap je masa berlalu.pejam celik pejam celik da nak habis da tahun ni...aku pun da nak abis blaja da kat dq...macam2 perasaan ada..gembira, sedih, x sabar dll.x tau lagi pas abis dq ni nak watpe...masih taraddud lagi tuk membuat keputusan yang tetap..
b4 last sem 5 aritu, sume da sibuk2 tanya perancangan pas abis dq.masing2 da ada perancangan tersendiri..aku pun sebenarnya ada da plan 2 tapi cam aku katakan mula2 tadi...
first plan nak sambung ambik BA kat mesir tapi yang sedihnya kos 2 tuk orang yg da ada sijil STAM je n aku xde lagi sijil 2...:(
Tapi, x taula klu tetiba aku wat keje giler nak ambik STAM plak k b4 g Mesir ni...
second plan nak apply keje dlu...klu x dpt kos yg aku nak..x kisah la pape job asalkn halal n ada berkatnya..nak cari pengalamanla kononnya...
n slalu juga kadang2 terfikir apakah ni  impian, atau sekadar angan2?bleh jadi dua2 skali..setiap orang perlu ada impian tuk masa hadapan..daripada impian, kita akan mula merancang sebuah perancangan yang sistematik.dari situ akan timbullah semangat tuk realisasikan impian n paling penting skali klu ada sumber kewangan yang mencukupi, lagi seronok coz apa yg kita impikan bleh kita realisasikan dengan mudah...

hidup ni x sumenya indah...itulah putaran roda kehidupan..adakalanya kita berada d atas, n adakalanya kita akan berada d bawah...setiap apa yg kita miliki hanya pinjaman seketika daripada Allah tapi x ramai manusia yang menyedarinya...sume merasakan apa yg mereka miliki adalah kepunyaan mereka yg hakiki kerana mereka perolehi d atas apa yg telah dusahakan...btul, sebanyak mana yg kita usahakan, maka sebanyak itulah kita akan dapat. tapi, tu sekadar sabab musabab je atas nikmat yg kita peroleh.selebihnya Allah da tentukan da sejak d luh mahfuz lagi...

andai hayat seekor binatang dtentukan oleh bilangan zikir yg diilhamkan Allah kepadanya maka hayat manusia pula dtentukan oleh kadar rezeki yg mereka peroleh..bila habis ketentuan rezekinya, maka sampailah detik kematiannya...

mengimbau pasal kematian, teringat aku pada arwah kak long..rasa masih baru dia meninggalkan kami...aku paling rasai detik kehilangannya coz aku berada d sisinya tatkala dia menghembuskan nafas terakhir...sedih 2 memang ada coz ia lumrah fitrah manusia..tapi, xdela sampai meratap meraung...terlampau sedih pun xbleh coz nanti menyeksa mayat...

tahun yg bakal berabuh k penghujungnya ni banyak tersimpan kenangan dalamnya.suka, duka, masam, manis sume ada.2la lumrah kehidupan..n sabtu ni bakal menjadi sejarah dalam kehidupan kami sekeluarga sebab abangku bakal menamatkan zaman solonya lantas bakal bergelar raja sehari dengan pasangan pilihannya.tahniah buat abang ady n bakal kakak iparku kak ayu niza.barakallah lak wabarakallah 'alaikuma wa jam'akuma fil khair..:)
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "emmm"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Followers